петък, 26 октомври 2012 г.

Панирани чушки с доматен сос

Въртим си ние черпаците, чудим се като как да измислим нещо по-завързано и апетитно, а в същото време в някоя студентска квартира мили момичета и момчета се чудят какво да сготвят в единствения тиган и по възможност с най-достъпните продукти.Да не говорим за младите двойки, които са избрали да живеят заедно, но вечер са изправени пред дилемата- ще вечеряме ли, или направо да си лягаме.

Знам , знам , че това е възможно най-изтърканата рецепта за постно ястие, но нека споделя моя начин на приготвянето.Като виж съм спестила на някоя млада домакиня неприятните пръски олио, или досадното мърморене на половинът, докато се бори със семките.


Всеки помни панираните чушки на баба, стройно подредени с опашките навън и поляти с рубинен доматен сос.Те обаче имат някои недостатъци:
-ако са големи, не са елегантни, а ако са малки, са слаби и безвкусни
-семките при консумация са неприятни
-при пържене пръскат, защото задържат влага във вътрешността
-панировката брашно, яйце , брашно е пипкава и понякога чушките се "събличат"



Как да избегнем тези недостатъци и да се насладим на традиционното ястие?
Ето така.
-избираме големи, месести прави чушки/червени или зелени/
-печем по най- удобния за нас начин/ползвам електрическа скара/
-обелваме, почистваме семките и разделяме чушката на 4 части
-хубаво отцеждаме
По този начин имаме хубави по размер парчета, без семки и задържана влага.



Панирането се прави най-лесно с предварително разбъркана смес.Аз ползвам  най-често два варианта:
І.яйца, бира, сол, брашно, черен пипер

2 яйца се разбиват с ръчна разбивачка/защо да вадим миксера/ и се добавя брашно , докато се получи много гъсто тесто, което да затруднява разбивачката.Добавя се бира на няколко порции, до получаване на смес по- гъста от палачинкова и по- рядка от кексово тесто.Подправя се на вкус със сол и черен пипер.

ІІ..яйца, кисело мляко, вода, сол , брашно, черен пипер, бакпулвер
2 яйца, 2 с.л. кисело мляко се разбиват.Добавя се брашно до получаване на гъсто тесто, което се разрежда с вода до желаната гъстота.Следват щипка бакпулвер, сол и черен пипер .

Парчетата чушка се потапят   в панировъчната смес и се пържат до златисто в горещо олио.Отцеждат се в/у домакинска хартия.Става бързо , не пръска и панировката не се отлепва.


Ако не можете да изпиете отворената бира /като мен/, НИКОГА не я отваряйте.Било престъпление.Ползвайте втория начин.





Доматеният сос е от хубави зрели домати, които не почиствам от обелки и семки, а смилам в блендера.Изпарявам до желаната гъстота, добавям олио, счукан чесън , магданоз,босилек  /розмарин/ , захар, сол и черен пипер.Подправките са по желание и според вкуса.


Казах си го.








30 коментара:

  1. Любимо мое ястие-елексир просто.Вили,прост начин ,ама не съм се сетила да разделя на 4-благодаря за съвета.Абе понякога свекървите дават и добри съвети....
    Приятни почивни дни-прегръдки от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Живе,всяка жаба да си знае гьола и всяка свекърва- блога.Там да си ръси акъл, а не директно.
      Прегръдки и за теб, мъжка майко!

      Изтриване
  2. И даже много хубаво го каза :) ! Благодаря ,Вили !
    Много забавно и лесно си описала точно това вкусно ,но наистина леко досадно неприятно пръскане и цвъркане :( !
    Хареса ми панировката с кисело мляко ,не бях чувала така !
    Хубава събота и неделя ,Вили ! С прегръдка и благодарност за споделената рецепта !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ваня, никога не отварям бира,ако няма кой да я допие и така стигнах до решението- кисело мляко.Важно е да се получи гладка кашичка.
      И аз те прегръщам,морска сирено!

      Изтриване
  3. Искам да седна пред тази чиния и да ям!!! Обожавам ги! Изтъркани не изтъркани аз ги обожавам, Вили! Отново ме изненада! Още повече, че рецептата съдържа по-различни неща. Прегръщам те, Вили! Приятни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате и аз чета с интерес "баналните" рецепти и се оказва , че все има какво да науча.Колко е хубаво , че можем да си надничаме в тиганчетата.
      Весел уикенд с приятни емоции и богата трапеза.Прегръщам те!

      Изтриване
  4. Вили, прекрасни са! Би ли споделила на снимките, твоите красавици, с коя точно панировка са? Никога не съм се сещала да пробвам бирената панировка за чушки. Ето, че научих нещо ново и сега ме сърбят ръцете :)) А и втората по ред предложена панировка пак ми звучи интересно. Благодаря ти, за споделения опит!
    Поздрави от мен и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Elti!
      Показаните чушки са с млечната смес.В нея слагам щипка набухвател, а биричката се пени сама.
      Веднъж ми остана кексово тесто, което не се побра в кошничките за мъфини.Беше най- обикновено с кисело мляко и бакпулвер.С него панирах ябълкови шайбички и ми хрумна да го използвам и в солен вариант.Истината е , че понякога слагам само 1 яйце, повечко брашно и разреждам до желаната гъстота.
      Спокоен следобед и хубава съботна вечер!

      Изтриване
    2. Благодаря, Вили! Непременно ще ги направя по този начин, защото изглеждат прекрасно! Приятен неделен ден!

      Изтриване
  5. Виленце, Виленце аххх как си ги строила в чинията тези мои любими чушки пък и с екстрата доматен сос мммм....
    Паниравката и аз така я правя и се окапах като знам колко са вкусни.
    За снимките знаеш нали? НЕВЕРОЯТНИ СА!
    Прекрасни почивни дни и прегръдки от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, че намина, Здравче! Трябва да ме наглеждаш, че да не ме обхване някое кулинарно високомерие и да стресирам младата публика.
      Прегръдки и хубава неделя!

      Изтриване
  6. Не зная някой да не обича тази гозбица! Как си ги накиприла само - бягам, че ще умра от преглъщане:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бягай, Траянка...до кухнята!Все ще намериш нещо вкусничко , което си направила.
      Весела неделя и не прекалявайте с домашните!

      Изтриване
  7. О, май наистина няма българин, който да не се оближе пред такава вкусна порция, па била тя и от едни постни чушки! Ама панирани! Май, май не съм и правила още тази есен, направо срамота! Вили, това с рязането и на мен ми е непознато. Моите пържа цели и не пръска, но може би защото е на по-слаб огън. А панировката ми е винаги с много яйца, че обичаме и да хруска :)) Но както и да са приготвени, са си едно много, много вкусно ястие, а твоите изглеждат великолепно!
    Спокойна и уютна вечер ти желая!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, не очаквах , че ще има коментари на тази публикация, предназначена за новаци.Благодаря , че се отби, Ирма!
      Хубава неделя!!!

      Изтриване
  8. И добре си го казала!Панировката от яйце,брашно и бира специалистите наричат паста"Пат а фри"-много пухкава и вкусна панировка,която често използвам,защото аз си пийвам биричка!Е, по една чашка,другото количество у нас има кой да довърши.
    Приятенв уйкенд,Вили!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Таня, избягвам да използвам кулинарни термини, защото никога не правя нещата като хората и може да въведа в заблуда някого.С трима мъже как пък не се научих и аз да пийвам биричка.....но пък винаги се грижа да има.
      Прекрасен неделен ден ти желая!

      Изтриване
  9. Хехе, Вили, ти вече сега като свекърва, наистина не е зле да дадеш безценен съвет на младата булка и то съвсем безплатен;))))
    Ама да ти кажа, ако имаше и на мен някой да ми го даде преди години.... доста по-малко щях да проклинам някои кухненски пособия тогава;)
    Хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мъхче, казах го на Живето, казвам и на теб."Всяка жаба да си знае гьола и всяка свекърва- блога".Директни сблъсъци в кухнята са нежелателни.
      Хубава неделя и на теб с весела компания!

      Изтриване
  10. " Ще вечеряме ли или направо да си лягаме" ...хехе,това ми хареса.
    Вили,все по-забавно пишеш,добре ти се отразява новото амплоа на свеки...дай боже всекиму такава :) .
    А чушките ти са толкова вкусни,че направо ми идва да се пресегна!Великолепни снимки!Съвсем си права за заключенията,имам и чушки,днес изтезавах половинката да пече поредните и утре ще направя по твоя метод,благодаря!
    Прегръдка и хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роскаааа,със снаха ми си имаме свеки/да ни е жива и здрава/ и много трудно ще заиграя тази роля като главна.Гледам като поддържаща да съм на ниво,та да блесна за номинациите.
      И аз те прегръщам и ти благодаря , че винаги намираш начин да ме зарадваш.

      Изтриване
  11. Скоро и аз правих такива чушки. По какъвто и начин и панировка да са приготвени, това ястие си остава вкусотия, от която никой няма да се откаже!
    Вили, така апетитно си ги подредила! Пък и питката, която лекичко се показва, още по примамливо приканва да си хапнем! :)
    Прегръдки и успешна седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, tillia!
      Успешна и спокойна да е и за теб седмицата!

      Изтриване
  12. Ох, любимото ми есенно ястие, не че и през другите сезони не е вкусно....но мисля че точно сега си му е времето, така си мисля.
    А това което ни показваш с тези невероятно вкусни фотоси направо ме кара да си ги приготвя на момента!

    ОтговорИзтриване
  13. Обожавам това ястие, а твоето изглежда много апетитно. Прекрасен уикенд! :)

    ОтговорИзтриване
  14. gogolina, Или, благодаря ви!
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  15. Вили ,Вили Конова...седя тука и лиги ми текат..Изправена бях пред дилемата какво да приготвя за вечеря и незнайно как попаднах в блога.
    Това ще се яде..И в прочем знам че ще е невероятно вкусно,като всичко,което си приготвила ти и за което си дала рецепта!
    П.С първите ми мекички в живота са ми по твоя рецепта/още я спазвам :)/

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, Лиленце, помня ги аз .Даже ги бяхме кръстили мекичките на совата.
      Винаги си добре дошла!
      Хубава вечер и нова седмица пълна с приятни емоции!

      Изтриване