вторник, 25 февруари 2014 г.

Лесна закуска с тесто от вечерта


Споровете по въпроса със закуската ще са вечни.Всяко стомахче си иска своето.Нагласите на хората са различни.Теориите за нуждата от сутрешно хранене са противоречиви.В крайна сметка всеки има право сам да избере и посегне към това, което му е нужно.
Лично аз ставам много рано и няколко часа не мога да приемам истинска храна.Плодовете до обяд са ми достатъчни.
През почивните дни по традиция приготвям закуска, но тя е доста късна и не обядваме.В следобедните часове се подкрепяме с плодове и "оцеляваме" до ранната вечеря.
Уличните мекици на Танита са ни от любимите.С времето замесването на тесто от вечерта ми стана навик, а на другия ден само решавам каква да е закуската.За да избегна пърженето ,правя пърленки, гюзлеми,тутманичета, кифлички, пици.....

Ето как аз правя тестото:
Вземам една тенджера и слагам вътре
-1пак.суха мая
-1ч.л.сол
-2ч.л.захар
-2с.л.олио
-1ч.л.оцет/лимонов сок/
-2с.л. кисело мляко
Затоплям леко 1/2 литър вода и прибавям към останалите продукти в тенджерата.Започвам да бъркам с дървена бъркалка и да прибавям брашно.Чашка по чашка.......докато тестото стане гъсто и започне да се събира на топка около бъркалката.Когато бъркането стане невъзможно,захлупвам тенджерата добре и прибирам в хладилника.Никога не меря брашното.Тестото само подсказва, че повече не му е нужно.Никакво месене на плота!!!
На сутринта тенджерата е пълна с шупнало лепкаво тесто.Няма страшно!Намазвам работния плот с олио, изсипвам тестото и с намазнени ръце оформям желаната закуска.
В случая съм предпочела  тези симпатични тутманичета .
За целта откъсвам от тестото, разплесквам в/у плота, слагам плънка от яйце и сирене и завивам на руло.Режа" розички" и подреждам в/у хартия за печене в панички за супа/от по- големичките/.Мазнината , с която мажа плота и ръцете си е достатъчна.Може да е само олио,или разтопено масло и олио.Тестото след оформяне много бързо бухва отново.
Тутманичетата се пекат в загрята на 180 градуса фурна.След изваждане от фурната леко се намазват с масло.
От тази доза се получава доста тесто.Остатъкът си чака в хладилника и после се превръща в нещо друго.




Знам , че това не е рецепта.Липсва точност и прецизност на представянето, но със сигурност ще е полезна за някого.



Ще ми се да кажа "До скоро, приятели", но не желая да ви подвеждам.Няма да се насилвам и  превръщам "скарването" ми с фотоапарата в трагедия.Съжалявам само, че доста точни попадения няма да имат шанс и ще ги забравя.Здраве да е!
Остава ми удоволствието от ежедневния контакт с постиженията на другите блогъри и членовете на кулинарни групи.
Успех на всички и много пролетно вдъхновение!


59 коментара:

  1. Чудесни и за закуска и не само, Вили!
    Ще ти опитам идеята в следващите почивни дни :)
    Радвам се, че се появяваш, макар и рядко, хубав ден ти пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  2. Попаднах на вашия сайт и особено ме впечатли тази ваша рецепта, по точно начина на приготвяне. Въпросът ми е може ли да бъде изпълнена рецептата с прясна мая и след това
    отново ли може да бъде оставено вече готовото тесто да почива в хладилника или това е
    само в случай, че е приготвено със суха мая.
    Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Разбира се, че може и с прясна мая.Половин кубче=20г. е достатъчно.Предварително го направете на кашичка с малко вода, за да не остане неразбъркана маята.
      Успех и благодаря за посещението!

      Изтриване
  3. Вили, точно на мен много ще ми е полезна тази рецепта и съжалявам само, че покрай скарването ти с фотоапарата, си ни лишила с още куп други рецепти. Не знам каква е причината, ама не може ли да се сдобрите? Така ми липсваш тук. Знаеш ли, изненада ме много приятно, отдавна не бях виждала твоя публикация. Благодаря ти за удоволствието! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Кате!Винаги намираш благи думи за мен и ме стопляш.
      Прегръдки и от мен, мила!

      Изтриване
  4. Великолепна закуска! И много лесно то така ...всичко хоп в тенджерата и на сутринта вкусни тутманичета и разни др. производни :)......снимките са много апетитни, Вили! А относно закуската сутрин , аз нямам българска телевизия та не видях предаването , но прочетох едно интервю на д-р. Емилова и макар да не съм съгласна с нея ( не така се отслабва) ....сутрешния глад понасям по-лесно от следобедния!
    Прегръдки! Хубав следобед,Вили!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ив,аз съм пациент на Докторката /1996г./Излекувахме заедно едно упорито гинекологично заболяване, а редуцирането на теглото беше само бонус.През годините ми останаха някои полезни навици.
      Поздрави за теб и цялото пернато семейство!

      Изтриване
  5. Чудесна закуска, Вили!
    И се надявам това скарване с фотоапарата да е за кратко :)
    Относно сутрешната закуска всеки реагира различно.
    След като години не закусвах и през деня храната ми беше оскъдна
    от много години закусвам с овесени ядки и кисело мляко.
    Става ми навик и мога много рано да закуся :)
    Все си мисля, че трябва да се хапва сутрин, дори само плод!
    Прегръдки с надеждата да публикуваш скоро!

    ОтговорИзтриване
  6. Вилиии ... чудех се защо не правиш публикации? А то какво било :)
    Ще отмине и този период ... ще се сдобрите с фотоапарата ... за всичко си има време! А и нали това което правим трябва да е направено с любов :)
    А закуската ти ... ах закуската ... вълшебна е :)
    И аз правех на времето едно подобно тесто от вечерта но за мекички, а те са пържени, така че отпаднаха от менюто :(
    Но твоето тесто е по различно и закуската е печена ... обезателно ще го пробвам!
    Поздрави с пожелание за помирение с фотото :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Дани!Все се пазим от пърженото, но понякога ми пада пердето.Но една пърленка с нещо си също е достатъчно апетитна.
      Поздрави и гуш за накипреното кученце!

      Изтриване
  7. Вили,радвам се да видя поредната ти чудесна рецепта!
    Това с фотоапарата ми е много познато ако знаеш колко пъти съм му се сърдила на моя... :)
    Отмъквам си една апетитна розичка ,а на теб желая приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
  8. Какво завръщане, Вили! Невероятни цветя си приготвила - пухкави, златисти, ароматни и много вкусни! Снимките са също толкова апетитни, като моделите, аз лично не виждам никакъв проблем между теб и фотоапарата, ама никакъв. Снимай смело, всичко ще си дойде на мястото. В началото плачех с моя, а сега не мога да си се представя без него. Знаеш, че съм на разположение за подсказки при експлоатацията му, няма да му се даваш!
    Топла прегръдка, приятелко, моя! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Евка,любимо ми е времето, когато щраках ,само за да покажа храната и напиша рецептата.Сега тази посредственост ме дразни,а не мога да се запаля достатъчно.Може би е време за друго хоби?...
      И да знаеш колко се радвам на теб, Люба, Кира,Таня Граб.....пред очите ми развихте таланта си ....прекрасно е да го преживявам с вас.
      Хубави и ползотворни дни!Прегръдки!

      Изтриване
    2. А, снимките ти изобщо не са посредствени, напротив, успяваш не само да покажеш храната, а и да ме накараш да запретна ръкави. Много малко са тези, които могат да ме вдъхновят, а ти си сред тях, мила!
      Не веднъж си успявала да ме изкушиш, не ме лишавай от твоите кулинарни творения и вдъхновение! Твоят майсторлък в никакъв случай не бих нарекла само хоби. :)
      Прегръдка! :)

      Изтриване
  9. Вижда ми се толкова чудесно и лесно, че още сега ми се ще да пробвам. Да видим ще ли ми стигне брашното.

    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марта, винаги можеш да намалиш дозата.
      Успех, ако опиташ!

      Изтриване
  10. Вили, радвам се, че си тук! Чудесни и вкусни красоти! :)
    Силно те прегръщам и имаш подкрепата ми, ти си знаеш. :)

    ОтговорИзтриване
  11. Ех, че креативна идея, Вили, много се радвам,че я сподели с нас,
    а тутманичетата ти изглеждат страхотно...
    Много ми се иска да остане твърдението "До скоро приятели"...
    Голяма прегръдка за теб, хубав и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  12. Вили,много се радвам,когато се появи твоя публикация.Знам,че винаги ще ни предложиш нещо вкусно,красиво и поднесено с много приятно чувство за хумор!
    Ето и сега една страхотна идея и за тесто,и за оформянето му,а рецептата според мен е от точна по-точна :)
    И аз като Пепи още този уикенд ще настаня едно тесто за нощувка в хладилника,благодаря ти!
    С пожелание за много прекрасни пролетни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роска,ако си намеря някъде чувството за хумор, ама онова "тлъстото", всичко ще си дойде на място.До тогава ще ме търпите мрънкаща и киселичка.
      Прекрасни дни и за теб и много вдъхновение, че идват козунацитеееее!

      Изтриване
  13. Вили, страхотно предложение! Снимките са... много апетитни!
    Прегръдки :)

    ОтговорИзтриване
  14. Рецепта си е и още как! И аз харесвам много уличните мекици, но ще напраяв и твоите тутманичета, много апетитни са станали!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, че се отби, Траянка!
      Опитайте, че с тези големи деца, сигурно са все гладни на тази възраст.

      Изтриване
  15. Много красиви цветенца, Вили! :) Обичам всякакви тестени и идеята ти ми хареса! :)
    А относно неразбирателството с апарата - дори и снимката да не е като от изложба, по-важното е, рецептата наистина да е сполучлива. :)
    Усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  16. Вили, много апетитни и ароматни изглеждат. Ще се почерпя, не мога да им устоя. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  17. Ехааа, Вили, прекрасни тутманичета и така си ти гушнала в хартията сякаш надничат като пролетни цветенца. Много хубава идея, особено за такива, като мен дето обожават тестеничкото - питчици, тутманичета, мекички, пъленчици и други такива! Поздрави и хубав следобед!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Руми, вероятно си имаш трик за бърза закуска, но опитай и този начин.
      Благодаря за посещението!

      Изтриване
    2. Вили, посещението ми не е случайно, редовно преглеждам рецептичките ти, макар и да не съм коментирала. Колкото до тутманичетата ще се опитат задължително (нали споменах, че обожавам такива нещица :) ).

      Изтриване
  18. Вили, много се радвам че отново се появи! Разбира се че рецептата е много полезна!
    Впечатли ме начина на печене в паничките за супа. Практична и интересна идея!
    Тутманичетата са прекрасни!
    Прегръдка и приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тили, съпругът ми ги настани в панички и гювечета, че така изглеждали в съседната баничарница.Друг е въпросът какво е дирил той по баничарниците.
      Прегръдки и от мен и много слънчице и приятни емоции ти желая!

      Изтриване
  19. Здравейте снощи прочетох рецептата и реших да разнообразя закуската на петимата ми внука но изненадата се оказа голяма защото тестото е пълен боклук и не струва нищо Смея да твърдя ,че съм добра домакиня макар да звучи травиално и много пъти съм се доверявала за тестени работи на много хора ,но на такъв боклук не бях попадала.Съжелявам ако съм Ви обидила но това е истината и дано никои не си изхвърли продуктите като мен и да си загуби времето с измислени рецепти.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте.
      Съжалявам, че съм оставила гладни пет деца.Дано "измислената " рецепта не предизвика масов глад.
      Нямам претенции никакви, но закуската от снимките е факт.И като как така се изхвърля тесто?Да го бяхте описали поне , за да знам еквивалента на боклук.То не беше втасало ли?Или не беше еластично?Не можахте да го извадите от тенджерата?Миришеше гадно?Не подлежеше дори на премесване с още брашно/ако сте го оставили твърде рядко/?Маята ли не се беше активирала?
      Бре, бре,да бяха френски макарони, пък то едно тесто.
      Явно ще трябва да му посветя една подробна публикация стъпка по стъпка.
      Още веднъж съжалявам!!!!!!!!!!!!

      Изтриване
    2. Не знам защо сте изхвърлили тестото си, но аз съм изключително доволна от него! Пиша този кометар, за да не се подвеждат хората от излишен хейт :)

      Изтриване
  20. Не мисля, че тестото е боклук! Напротив, страхотно е! Снощи останах без хляб и го използвах за пърленка. Стана бухнала, без забележки. Даже не втасва цяла нощ в хладилника ;) Освен това, за мен е важна рецептата, а не снимката. Благодаря за споделената рецепта! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  21. Кате, много ти благодаря за доверието!Като знам колко домакини ползват готово хлебно тесто от хладилните витрини.Дали ще е пък по- добро от домашното?Все пак не става въпрос за козунак, бриош и панетоне.
    Хубав финал на седмицата и весели почивни дни ти желая!

    ОтговорИзтриване
  22. Пак съм аз, Вили,
    този път с голяма благодарност за страхотната идея!
    Моето тесто беше малко по-меко, доомесих с още брашно и направих една пита, ето и линк към нея:
    http://trydiani.blogspot.com/2014/02/blog-post_28.html
    /За мен е чудесна, специално прикачих последната снимка, за да се види структурата на тестото след изпичане./
    Сърдечни поздрави, хубави и усмихнати мартенски празници!

    ОтговорИзтриване
  23. Дианче, нямах търпение да отворя линка....и ...майко мила.Заслужава си разточването, оформянето, търпението.
    Благодаря ти , че сподели.Беше много важно за мен.
    Прекрасни празнични дни за теб и семейството ти!

    ОтговорИзтриване
  24. Радвам се, че се появи отново, Вили! Определено липсваше в блог-пространството. Моля те, вземи му прости на този твой фотоапарат, за да си оправите отношенията, защото тук ние страдаме от това! ;)
    Ех, така ти се зарадвах, че за малко да забравя да похваля тези пухкави, вкусни тутманичета! Прекрасни са и точно този уикенд ще ги имаме и у дома. Благодаря за рецептата! А ти, моля те не забравяй колко ни радваш с присъствието си! Нали? ;)
    Прегръдка и пожелание за ведър, слънчев и щастлив уикенд!

    ОтговорИзтриване
  25. Честита баба Марта, мила Вили!
    Прегръщам те и те целувам!

    ОтговорИзтриване
  26. Вили, ако това са снимки след скандал с фотоапарата, май трябва по.често "да се карате" - толкова са изкусителни снимките ти, че не разбирам, златистата коричка грее! С пожелания за хубава вечер и скорошно завръщане, не позволявай сръднята да надделее! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  27. Това тесто е супер! И никакво усилие не изисква, и колко много неща могат да се направят :) Записах си го и ще го пробвам в почивните дни. И тъй като аз вече не винаги правя закуска, определено ще зарадвам домочадието :)
    Вили, оставих отговор на въпроса ти за пъстрите яйца :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  28. След малко ще забъркам тези "мързеливки"... Рецептата ми звучи доста бърза, въпреки, че специално месенето за мен не е проблем, всеки ден правя някакво тесто, било хляб или закуска за следващия ден. А за вида на тутманичетата няма думи, почти съм влязла в монитора! Вили, снимките ти са хубави, даже се срамувам, че нямам угризения за моите :) Не спирай да публикуваш, Вили! Мн се радвам на твоите вкусотии и тук, и в снимка.бг!

    ОтговорИзтриване
  29. Тези тутманичета те мамят още от снимката да си хапнеш. Изглеждат много вкусни! Непременно ще ги приготвя.

    ОтговорИзтриване
  30. невероятна стана рибата и ако има и тутманик от твоя еххх..мечти!!! http://zi4e57.blogspot.com/2014/08/blog-post_16.html

    ОтговорИзтриване
  31. Много хубава, абе направо страхотна идея да се изпекат в купички...не бях се сетила :) Благодарности иииии почвам рецептата ;)

    ОтговорИзтриване
  32. Чудесна идея не само за закуска. Много ми хареса идеята за печене в купички, нямаше да се сетя за подобно нещо. Поздравления и успех!

    ОтговорИзтриване
  33. Въпрос :) Колко литра е тенджерата , в която втасва тестото?

    ОтговорИзтриване
  34. Аз ползвам 5-6 литрова, че ми се е случвало да вдигне капака.Може и в намаслен плик- добре завързан.

    ОтговорИзтриване
  35. Благодаря за чудесната рецепта!Тутманикът стана чудесен!Остана тесто, което напарвих на мекички, които също се получиха хубави.

    ОтговорИзтриване
  36. Прекрасна рецепта! Благодаря! Попаднах на нея случайно, но вече втори път я правя. Изключително лесна с много вкусен и пухкав резултат. "Отглеждам" четирима мъже и е страхотен сутрешен помощник :)
    Вторият път оставих остатъка от тестото да пренощува още една вечер в хладилник, но вече в наилонов плик. На втората сутрин закуската пак стана чудесна. Аз завивам на руло с плънка (сирене, яйца, кашкавал, шунка, дори кайма), режа на парчета и поставям в много добре намазнени метални форми за мъфини. Слагам съвсем малко тесто отдолу за да "запуши" дупката и да не се изсипва плънката.
    За хората без усет към тестото ще добавя че към количествата описани по-горе добавих към 600 гр. брашно :)

    ОтговорИзтриване