събота, 30 юли 2011 г.

Тетевенска сладка баница




За 1 тава с диаметър 35 см.

За тестото
-20г мая
-1с.л.захар
-1/2ч.л.сол
-2 яйца
-250 ml прясно мляко
-1ч.л олио
-1ч.л.оцет/лимонов сок/
-брашно за еластично тесто.
От посочените продукти се замесва еластично тесто.Оставя се да втаса.
Тестото се оформя на 4 топки,разточва се с олио и се реже на сектори , които се застъпват един в/у друг .



След това всяка топка се разточва на правоъгълна тънка кора, която се ръси с настъргано сирене/който обича да смесва вкусовете/ или орехови ядки с канела.Завива се и се реже



Розичките се притискат леко и се подреждат на разстояние една от друга в намаслена тава .Като втасат ,се пекат на 180 градуса в предварително загрята фурна .Изстиналите банички се заливат с топъл сироп.За една тава банички 2ч.ч. захар 3 ч.ч. вода,ванилия и лимонова кора.Като заври сиропът , се оставя няколко мин. на котлона.За няколко часа баничките изпиват сиропа и стават сочни, ароматни и въобще не са калорични.
Използвах по- малка тава.Останаха ми няколко парченца ,които оформих на фитилчета , усуках и изпекох в индивидуални формички.Станаха много кокетни.

9 коментара:

  1. Вили,страхотен десерт. Само да попитам- горното "охлювче" в каква формичка е изпечено? Предполагам,че кората е навита на руло,после си отрязала парче и е навито във формичка за тарталетки.

    ОтговорИзтриване
  2. ninfil, благодаря!Ръбчетата са се получили от къдравите хартиени кошнички , които ползвах .Поставих ги в метални купички за крем карамел.

    ОтговорИзтриване
  3. Вили, за първи път попадам на твоето страхотно местенце. Тъкмо приключих с обилната вечеря, а устата ми пак се пълни със слюнка, като гледам снимките и рецептите.
    Тази баничка е много изкушаваща. В момента съм в района и се надявам да имам възможността да я опитам, ако не - като се прибера вкъщи, ще си я приготвя сама :)))
    Хубава и усмихната нова седмица! Честичко ще се отбивам при теб. :)) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря за рецептата! Търся я от доста време. Баба правеше същата.

    ОтговорИзтриване
  5. Дано да съм обяснила добре.
    Да ви е сладко!
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  6. Оооох, Вили, така ме изкуши с тази баница.
    Никога не съм виждала такава, много ми хареса.
    Благодаря ти.
    Поздрави.:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Рони, много е вкусна баничката.Преди дни и Жени от блога http://www.apetitno.net/%D0%BC%D1%8A%D1%80%D0%B7%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%B2%D0%B0-%D0%B1%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B0/ също я представи подобаващо.
      Поздрави и за теб и весел уикенд!

      Изтриване
  7. Г-жо Конова, от много време търся тази рецепта - прабаба ми я правеше до 94тата си година и вече 20 години откакто я няма сред нас - няма я и рецептата и. Питах и разпитвах лели баби дядовци - абе който е ял все питам дали помни как я правеше и всеки помни само колко вкусна е била ама не и какво е слагала. Малко си спомням, но съм на 99% сигурна, че това е БАНИЦАТА.
    Безкрайно Ви благодаря :) Запътвам се към кухнята да пробвам!
    Весели празници!
    С уважение: Вали

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дано е станала хубава баничката.Ще се радвам , ако съм била полезна.
      Весели празници,,Вили!

      Изтриване