събота, 3 септември 2011 г.

Ледени плодови бонбонки и първите ми награди



Когато сутрин отивам на работа в прекрасния дом на моите три съкровища, се наслаждавам на чистия въздух и красивата природа край Панчаревското езеро.Не усетих кога лятото се търкулна и от храстите започнаха да ми се усмихват поруменели шипки, сочни къпини и рубинени дренки.Венци/3г и 5 мес./ също им се радва по време на дългите разходки, свежда клонките , дълго разглежда примамливите плодчета, опитва, прави кисели физиономии, разпитва.......А аз подхващам приказка.....
Отишла баба за дренки. Качи се баба на дряна , а мецана под дряна......Започвам да ръмжа като мечка , а мъничето се залива в смях.....и следват 1001 ЗАЩО?
Защо се качи?
Защо ги бере?
Защо дренките са кисели?.......
Решавам да покажа на децата , че тези киселички сочни плодчета могат да се превърнат в съблазнително лакомство.
Избирам добре узрели меки плодове, сварявам ги леко на пара и ги минавам през сито, за да отделя костилките.Опитвам- ароматно и свежо , но наистина доста киселичко.Приготвям същото количество пюре от много сладки ябълки, смесвам двете пюрета и подслаждам с мед и кафява захар.Вкусът омеква и дегустаторите го одобряват .Но е някак скучно да се яде плодово пюре ей така, като бебетата.Разпределяме го във формички за лед с гумено дъно и замразяваме в хладилника.Любопитни пръстчета час по час опитваха дали фризерът си върши добре работата и накрая.........ооооо, от формата излизат оформени , червени, ароматни и съблазнителни ледени бонбонки.
.Каките решават да ги захаросаме.Речено , сторено.




После ги подреждаме в хартиени капсули и ги връщаме на студенко.
Следва най- забавната част.Ледените бонбонки се озовават на върха на пластмасови клечки и се превръщат в ледени близалки- вкусни  рубинчета в ръцете на доволните дечица.
А кой казва , че дренките са кисели?Неееее, няма такива!Дренките са вкусни, ароматни и полезни, а времето, прекарано в кухнята, отново е незаменима емоция за децата и за мен, разбира се.
Много приятно ме изненада Мони , която набързо ме приобщи към блогърското семейство, включвайки ме в списъка за тройната награда.Колко е хубаво ,че има хора , готови да доставят радост на непознати и да им покажат , че кулинарната компания е най- позитивното място в Интернет..Благодаря ти , Мони!!!

Тази награда е също от Мони и е голям комплимент за мен.
Кали сподели първата си награда с мен и с това ме трогна много.Надявам се дълго време да се усмихваме заедно.
Този засмян слънчоглед е наградата ми отЖани.С радост я приемам , Жани!Ще ми напомня за слънчевото ти местенце с дъъъълго лято и мека зима.

8 коментара:

  1. Прекрасни са станали :)
    А и участието на децата им доставя удоволствие!
    Това е чудесно занимание, Вили:)
    Поздравления за многобройните награди!
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  2. Поздравления за многобройните награди! Те са ти напълно заслужени!Пожелавам ти да си направиш тапецерия на блога от награди!

    Какви ли не гимнастики се искат, за да убедиш едно дете, ох.....
    Бонбонките са чудесни, бих се присъединила с удоволствие на масата и аз :))))))))
    Хиляди прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  3. Вили и поста и рецептата са много нежни!
    Големи красавици са момичетата, да са живи и здрави!
    Пожелавам ти един прекрасен ден!
    Прегръдки:)

    ОтговорИзтриване
  4. Дани , Жани , Катерина, благодаря ви , че се отбихте!
    Скоро ще представя и малкото братче на двете госпожици с любимите му кексчета.
    Наближава началото на Новата учебна година и ....край на забавленията в кухнята.
    Прегръщам ви с пожелание за усмихната неделя и позотворна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  5. Вили, страхотна идея, както винаги, а също и блестящо изпълнение!
    Сигурна съм, че на децата им е било много забавно :)
    Честити награди!
    Май с Мони малко ще ги дублираме, защото при мен има 5 накуп, които те чакат да си ги вземеш, надявам се няма да имаш нищо против, ако три от тях получиш повторно, защото напълно ги заслужаваш.
    Сърдечен поздрав и приятни оставащи летни дни!

    ОтговорИзтриване
  6. Благодаря ти , слънчево момиче!!!!!Вече си ги грабнах наградите и даже се изфуках с тях.
    Кажи на морето , че много го обичам и изневярата ми не е по моя вина.
    Поздрави за теб и децата!

    ОтговорИзтриване
  7. Честити награди,Вили!
    Все от мили приятели и изявени кулинари!
    Бонбонките са чудесни,истинска радост за децата!

    ОтговорИзтриване
  8. Благодаря , Еликсирче!
    Дано още има време за ледени удоволствия.

    ОтговорИзтриване