неделя, 2 декември 2012 г.

Кекс с круши и червено вино.......превърнат в торта-терин

     Сега ще ви стане ясно защо точно с изненади се занимава Мери Попинз.Много просто- защото е непоследователна,неорганизирана и малко разпиляна.Уважава всички, които харесват разни неща, редят си ги в списък, пазаруват, изпълняват набелязаното.Тя това не го може.Винаги действа спонтанно и не се знае какво ще се получи накрая.Хубавата новина е , че изненадите винаги са приятни.Недоволни няма и тя няма стимул да се промени.

Да, такава съм.Виждам няколко изостанали круши и започвам, пък каквото- такова.





за кекса

1ч.ч.=200ml
стандартна правоъгълна форма за кекс

-2 яйца
-1ч.ч. захар
-1с.л. мед
-1/2 ч.л. канела
-1с.л.какао
-1ч.л.разтворимо кафе
-2 прахчета ванилия
-80ml прясно мляко
-80 ml червено вино
-100ml олио
-бучка колкото орех масло
-1 пак./10г/ бакпулвер
-1 1/2 ч.ч. брашно
-5 сравнително малки круши






Яицата,захарта, медът и маслото се разбиват .Добавя се какаото, ванилията и канелата.Кафето се разтваря в прясното мляко и се добавя в сместа заедно с олиото и виното.Накрая се разбърква с пресятото брашно с бакпулвера.Дъното и големите стени на формата се застилат с парче пекарска хартия.Почистените от семената круши се подреждат във формата и се заливат с кексовото тесто.Първо се напълват кухините на плодовете.Кексът се пече на 180 градуса до суха клечка.Когато е готов, се оставя за няколко мин.във формата и после се охлажда в/у решетка.Гарнира се по желание с шоколадова глазура, карамелен сос, пудра захар...Сервира се с ванилов сос или топка сладолед.








Забравих кекса на студа в/у решетката.Когато го нарязах, ми се стори , че коричките му са сухи и хрупкави.Вероятно съм го пекла повече време.Нали е тъмен и подвежда. Вътрешността около плодовете си беше влажна и сочна, но коричките........ах, коричките.Бях приготвила сладолед за сервиране.Хапнах едно парче,но нещо мъгла и сладолед не ми се вързаха и..........сварих крем и преправих десерта.


за крема

-600ml прясно мляко
-60г нишесте с аромат на ванилия
-1яйце
-няколко с.л. захар/според вкуса/
-допълнително ванилия
-40г краве масло.
Захарта и яйцето се разбиват и към сместа се добавя нишестето и няколко с.л. вода до получаване на гладка каша.Прибавя се към врящото мляко и се бърка непрекъснато до сгъстяване.Снема се от огъня и веднага се добавя маслото и ванилията.Бърка се до получаване на гладък крем.Кремът се охлажда леко с разбъркване , за да не хване коричка.

Кексът се нарязва на филийки, които се подреждат на 3 реда в правоъгълната форма, редувайки се с крема.Сухите крайчета леко напръсках с  подсладено нескафе с мляко, което пиех в момента/.Предварително формата е "облечена" със свежо фолио за по-лесно изваждане на сладкиша.След няколкочасов престой в хладилника сладкишът е готов за сервиране.

Да ви е сладко !
Хубава нова седмица !







16 коментара:

  1. Вили, аз съм от тези със списъците
    и в последния момент сменям рецептата :)
    И след това търся рецепта за останалите продукти!
    Чудесно предложение!
    И аз така като теб "довършвам" рецепти!
    Прегръдки и хубаво настроение!

    ОтговорИзтриване
  2. Аз съм същатата хубост :)) ...ако ли пък случайно направя списък ,го забравям в къщи ! А кекса -торта- терина се е получил чудесно :) !
    Хубава нова седмица ,Вили ! С прегръдка !

    ОтговорИзтриване
  3. Трипъл десертът е повече от разкошен!Браво Вили пълна си с идейки!Успешен старт на новата седмица:))

    ОтговорИзтриване
  4. Само по заглавието си помислих за изненадите и то точно такава ме очакваше тук! Както винаги - уникална в предложението! Поздравявам те! Прекрасна нова седмица, Вили!

    ОтговорИзтриване
  5. Уж, каквото излезе, а то каква красота и вкусота:)Браво!

    ОтговорИзтриване
  6. Вили, ми то затова спонтанните неща са най-хубави! Гледай каква чудесна изненада си направила?;) Умопомрачително е!

    ОтговорИзтриване
  7. Хич не се и променяй! Иначе как ще се получи такава вкусотия!
    Поздрави и успешна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  8. Благодаря за симпатията, Вили! :))
    Да, аз съм тази със списъците, дето ги следи стъпка по стъпка и даже за по-сигурно ('щото вече съм баба и забравям), зачертавам изпълненото. Даже и месечно меню някога правех, ама то тогава претекстът беше друг (4 различни вкуса в една къща и вечни спорове на кой е угодено и на кой - не). Дори гардеробът ми е подреден под конец, като в казарма и обувките трябва да са в една посока. Но вече нямам нерви да се разправям, та като че ли повече угаждам... ама, не на мен :))
    Така че по-добре непостоянна и капризна, отколкото праволинейна и подредена - изнервящо за околните, макар за мен да е улеснение, осигуряващо спокойствие! Не се променяй изобщо!
    Сладкишът: много, много сполучлива идея! Наситен с вкусове и аромати! И сочен с това нежно кремче! Снимките ти го доказват и много съблазняват! Поздравления!

    Лека, нежна нощ и красиво утре!

    ОтговорИзтриване
  9. Наистина голяма изненада с този чуден,красив и ароматен десерт!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  10. Няма да се уморя да се възхищавам на вроденият ти усет към красивото и вкусното, Вили! Невероятна е всяка твоя импровизация, а този десерт е уникално вкусен, сигурна съм. Прегръдки! :)

    ОтговорИзтриване
  11. Страхотен кекс, Вили! :) Съчетала си прекрасно всички вкусове и няма как да има недоволни. :)
    Хубава вечер! :)

    ОтговорИзтриване
  12. Тази публикация все едно аз съм я писала хи хи хи...
    Ей за това си те харесвам Вили!
    Невероятен десерт станал е неустоим!
    Прегръдки и прекрасна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  13. Неустоим кекс,вълшебен вкус!
    Позравления и хубав ден,Вили!

    ОтговорИзтриване
  14. И след всички перипетии, се е получил вкусен кекс с много аромати!

    ОтговорИзтриване
  15. Не стига,че и без това си беше невероятен,ами и с този крем направо му бодна черешката!Великолепен десерт,съчетаващ всички мои критерии за перфектен сладкиш-блат,крем и плодове!Страхотни снимки!И....не се променяй!Импровизациите са най-удовлетворяващи!
    Отивам да си прочета пак домашното с онази торта...кокосовата.
    Прегръдка и хубав Никулден!

    ОтговорИзтриване
  16. Ехе, Вили и аз съм от тези със списъците затова рядко ми се случва да правя без предварителен замисъл.А при теб винаги се получава.Сладкишът-торта е станал просто прелестен!А и на мен, като на Роси, още ми е в главата кокосовата торта за колегата Стрелец:)Ще я направя скоро!Поздрав и хубав снежен ден!

    ОтговорИзтриване