неделя, 21 август 2011 г.

Плодов сладкиш с махлепи

След шоколадовата забежка все пак ще остана вярна на лятото и ще се наслаждавам до последния миг на даровете му.Още повече , че този плодов сладкиш много добре си върви с дежурния сладолед.Приятелка ми подари бурканче с подправката махлепи и нямах търпение да опитам аромата и.Знам , че добре върви с червени костилкови плодове .За черешки и вишни е вече късно , но сливите са ми подръка.Малко боровинки за запълване на празнините , импровизиран блат без яйца и .............ммммммм, това махлепи наистина ухае божествено.


за форма с диаметър 24 см
-1/2 кг сини сливи/използвах сладък и не много сочен сорт/
-1ч.ч. боровинки
-3с.л. захар
-1с.л. масло
В тефлонов тиган се приготвя карамел от захарта.Когато е готов и цветът му е тъмнокехлибарен , се добавя маслото.Разбърква се  .
На дъното на формата се слага хартия за печене.Върху нея се изсипва карамелът и се разпределя равномерно.Подреждат се почистените сливи с дупките към дъното , а между тях боровинките.
за блата
-250ml кисело мляко
-200 г захар
-100 ml олио
-2 прахчета ванилия
-1 равна ч.л. махлепи
-2ч.ч. брашно/1ч.ч.=200ml/
-1 пак бакпулвер
Млякото и захарта се разбъркват до разтваряне на захарта.Добавя се олиото.Брашното и бакпулверът се пресяват и заедно с ароматите се добавят към  сместа.Получава се бързо гладко тесто , което при изсипване в/у плодовете се точи на лента.Леко се заглажда.Сладкишът се пече в предварително загрята фурна/180градуса/.Ако плодовете са много сочни , му е нужно повече време.Пробва се с клечка.Когато тя излезе напълно суха от средата на сладкиша, той се изважда от фурната.Оставя се само няколко мин. и се обръща в/у чиния.Отлепя се хартията и се оставя да се охлади напълно.Соковете от плодовете попиват в блата и го правят изключително сочен.
Приготвям този вид сладкиш с различни плодове/череши , праскови , кайсии, смокини , ябълки.../,  и блатове.Резултатът е винаги добър , но този път подправката наистина му придаде по- различен вкус.



17 коментара:

  1. Вили,сладкиша изглежда удивително сочен и вкусен,особено в компанията на топка сладолед!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Привет Вили,
    не само този сладкиш, всичко при теб е много вкусно и поднесено ефектно!
    Прекрасно е местенцето ти!

    Поздрави и седмица изпълнена с усмивки от мен!

    ОтговорИзтриване
  3. Катерина, Леви, много ме зарадвахте с коментарите си!
    Благодаря ви за посещението и хубавите думи.
    Ще излезе , че не само синът ми и снаха ми надничат тук.

    ОтговорИзтриване
  4. Увеличават се надничащите в блогчето ти, Вили, и има защо.:-)))) Страхотен е сладкиша ти: към кафето, със сладолед - който както иска!
    Сърдечни поздрави и вдъхновяваща и усмихната седмица!

    ОтговорИзтриване
  5. Много усмивки и слънце и за теб ,Мони!

    ОтговорИзтриване
  6. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  7. Вили, само аз не знам, че си създала този прекрасен, цветен, ароматен, ухаен, красив кулинарен букет. Страхотно местенце! Поздравявам те! За мен ти въплъщаваш много положителни качества и се радвам, че те познавам, а кулинарните ти творби са изпитание за всяка воля и диета :). Много усмивки и слънчеви предизвикателства от мен!

    ОтговорИзтриване
  8. Вили, когато имаш време, намини през блогчето ми, там те очаква една награда.:-))
    Хубава петъчна вечер и приятни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  9. Вили,
    радвам се, че благодарение на Мони
    открих това ароматно и цветно местенце!
    Отдавна попадам в нет-а на твои рецепти,
    а сега вече мога да се насладя на всички!
    Обичам сладкиши със сливи и този е чудесен!
    Поздрави и хубав уикенд!
    Дани

    ОтговорИзтриване
  10. Ах, тази Мони!!!!
    Много ти благодаря, мила!Толкова приятно ми стана.Наградата е чудесна, а щом е пътечка към нови приятели, е още по- ценна.
    Дани, аз отдавна съм сред вас и черпя не само кулинарно вдъхновение, а и позитивно отношение към ежедневието.Нямам време да съм типичен блогър , но винаги ми е приятна компанията ви в късните нощни часове, когато ви чета.
    Ивчи,знаем се толкова отдавна от Биберон, че нищо друго не ни остава , освен да споделяме приятните мигове и очакваме други- още по- приятни.
    Весел уикенд на всички!

    ОтговорИзтриване
  11. Привет и от мен!
    След като научих за теб, четейко коментарите в блога на Мони и ето, на :) ме и мен!
    Махлепът е много ароматна подправка, мирише на козунак, ха-ха, по точно козунакът мирише на махлеп, но нали сме свикнали някои миризми да ги свързваме с крайния продукт, а не с това, което има в него :))
    Новото за мен е, че не знаех, че махлепът подхожда с червени костилкови плодове. Като се замислих обаче и си го представих, твоят сладкиш ми замириса през екрана:))
    Имаш много хубави идеи и рецепти, давай смело напред, ще те прибавя веднага сред любимите ми блогове.
    Хиляди сърдечни прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  12. Добре дошла , Жани!Няма по- мирно и благо общество от кулинарното.Как само се намираме по уханието на подправка, или добра дума от приятел.
    И като ме подсети за козунациииии.....дали жегата ще ме спре.Нямам търпение да опитам козунак с махлепи.
    Хубава неделя и успешна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  13. Здравей и тук:)
    Тази рецепта ми допада - обожавам пайове и сладкиши!!! Особено такива, при които импровизациите са възможни и желателни:))
    Приятен ден:)

    ОтговорИзтриване
  14. Вили, привет!
    Явно ми трябваха цели два месеца, за да разбера, че си си направила блог :) Наистина много се радвам, защото така определено по-лесно ще откривам рецептите ти и по-лесно ще ги следя.
    Абсолютно съм сигурна, че тук ще е уютно, вкусно и сладкодумно, с удоволствие ще те посещавам редовно!
    Сърдечен поздрав!

    ОтговорИзтриване
  15. Лети, нали знаеш колко те ценя и си убедена, че присъствието ти тук за мен е много важно.Като гледаш старите рецепти , които събрах тук, може би си спомняш невероятните мигове на споделяне и забавление , които имахме.
    Прегръщам теб и прекрасните ти дечица!

    ОтговорИзтриване
  16. Вили,
    благодаря за топлото посрещане!
    Спомням си, как да не си спомням, наистина чудесно време беше. Ще ми се да вярвам, че края на едно хубаво нещо може да е начало на нещо друго хубаво, спънките стават стъпала понякога, нали? :)
    А ето, че ние пак споделяме и се забавляваме - и ти, и аз и Евка. Надявам се да продължаваме :)
    Ще гушна с удоволствие дечковците от теб! :)
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  17. Една награда те чака при мен, ела да си я получиш!:)))))))))))))))))

    ОтговорИзтриване