събота, 26 януари 2013 г.

Медена торта с три блата и други торти и бонбонки

Че обичаме тортите тип Медовик, е факт.Интересът към тях в блога ми подсказва , че са любими не само на нас.Затова ще представя и този вариант на медена торта, въпреки че не разполагам със снимка на разреза.Така се случва с тортите -подаръци,но това не ми пречи да ви показвам и тях.Дори не се насилих да измислям различни декорации, защото консуматорите са от три различни компании.



за 1 блат  /пекат се 2блата,разрязват се на 2 части, ползват се 3 половинки, а една половинка остава за направа на бонбонки /
-2 яйца
-2/3ч.ч. захар
-1/3 ч.ч. мед
-1/2ч.ч.олио
-1/2 ч.ч.кисело мляко
-1/2 ч.ч.горещо кафе/ползвах нес/
-1ч.л.канела
-1ч.л.ванилия
-1пак./10г/бакпулвер
-2ч.ч.брашно
-125г микс от ядки и сушени плодове

Този тип блат съм приготвяла много пъти под формата на кекс.Няма никакви уловки и опасности от провал.Аз лично слагам горещото кафе накрая, но мисля , че това няма кой знае какво значение.Ползвах микс от ядки и сушени плодове, като отделих ядките, за да ги натроша, а плодовете да накисна в малко алкохол.
Пекат се два еднакви блата с диаметър 24см, които се разрязват на две части.Прецених, че с 3 половинки тортата ще е доволно висока и оставих една половинка за направата на бонбони.

за крема
-800 ml прясно мляко
-60г нишесте ванилия
-1с.л. брашно
-8с.л.захар/или на вкус/
-1яйце
-100г масло
-100г бял шоколад
-1ч.л.ванилия
Това е един от любимите ми домашни кремове.Уж млечен с нишесте, но яйцето, маслото и шоколадът го правят много вкусен и удобен за сглобяване на всякакви тортички.Шоколадът и маслото се добавят във вече готовия крем, докато е още топъл.Може да се приготви ден по-рано и да изчака покрит със свежо фолио.

за сиропиране
1ч.ч.подсладено нес кафе с мляко

за глазурата
-100г черен шоколад
-1ч.л.олио
Твърдата шоколадова глазура не е най- удобната за рязане, но добре капсулира тортата, особено когато ще се транспортира и консумира след ден-два.За улеснение ножът се потапя във вряла вода.Релефната глазура използвам не само за ефект.Просто неизбежната кондензация при температурните разлики не се забелязва.Пък и по- лесно е да залепиш парче найлон, вместо да търсиш перфектна гладкост на покритието.
За паниране отстрани използвах кокос,въпреки че тортата е вътре с други ядки, а цветенцето е направено от бял шоколад.Използвах листенца от Бенджамин, защото лесно се отлепят от шоколада.






Това е най-вкусната шокоадова торта на Ирина. И тя пропътува много километри ,затова е обилно панирана с кокос,орехи и какао.За да не е съвсем семпличка откъм украса, преди панирането залепих няколко кръгчета опаковъчен найлон ,намазани с бял шоколад.
Когато решите да правите тази торта, доверете се на Ирина.При нея всичко е точно и прецизно обяснено.Е, не го мога аз това упражнение, защото съм малко джаста-праста в кухнята.



Тази торта-купол/поредна/ приготвих за нула време като изненада за една младежка компания.Спомням си , че пазаруването ми отне повече време от приготвянето.До последния момент си кротуваше в купата на студа вън и накрая я декорирах  за минутка.През зимата шоколадът се държи много възпитано .Под шоколадовите точки се крият бишкоти савоярди-сочни и пияни, крем сирене, сметана......нещо като тирамису, но без рецепта и претенции за точност.






Ако някой намери един бонбон , който да е на фокус, ще му изпратя цяла кутия.Идеята ми е не да ви шашкам със снимки, а да ви припомня , че от всеки блат за торта и крем можете да си направите бонбонки или кейкпопс.Тези тук са от 1/2 блат за медената торта,допълнително ядки и сушени плодове, крем от тортата,какао,сухо мляко и масло/домашен шоколад/аромати, алкохоли........пълна импровизация.Буквално си хапвах от сместа и притурях от каквото си поискам от наличностите.Накрая бройката ми подсказа , че наличният 100г шоколад ще стигне до никъде, затова не последва  потапяне в шоколадовата баня, а само дозичка , отпусната от найлоновата торбичка с разтопен шоколад.


Да ви е сладко!!!


ВАЖНО!!!!
Направих си труда да се върна във форумите , където съм публикувала , за да потърся източника на идеята за шоколадовата декорация.Вярно , че е било отдавна, но това не ме оправдава.ЕТО ТУК във форума на "Вкусно и красиво" видях тирамисуто на Милена и запомних идеята.

35 коментара:

  1. Е, определено ми стана много сладко, след толкова и все вкусни изкушения, Вили! Да се чуди човек кое да предпочете! :) Взимам си накрая бонбонче, за да остане и за другите след мен по нещо. А импровизациите, така както ги описваш, след години натрупан опит в кухнята, са винаги сполучливи! Гаранция! Поне и при мен е така.
    Хубава, снежна и усмихната събота ти желая! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Прегръдки и от мен, Ирма!
      Уютна и спокойна неделя за теб и семейството!

      Изтриване
  2. Чудесни предложения и изпълнение, Вили!
    И виждам поне 5 бонбона на фокус :))))
    Прегръдка и хубав настроение през уикенда!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ей, Дани, хайде да си менкаме очилцата, че твоите ми харесват повече!
      Хубава неделя с много усмивки!

      Изтриване
  3. Еее,Вили,така ни подслади с невероятните ти торти и накрая с шоколадовите бонбонки,че ще ни държи влага...Много интересна тази импровизирана украса от опаковъчен найлон - истинска нестандартна идея!
    Блазе им на консуматорите!
    Лек и приятен уйкенд ти желая!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря , че се отби, Таня!
      Ведра и усмихната неделя за теб и семейството!

      Изтриване
  4. Този бонбон, който е най-отгоре и най-вляво - той е на фокус. Хайде, чакам сега кутия от тези... не знам, умопомрачителни бонбони!
    Шегувам се, но наистина всичко е повече от прекрасно. Само стоя и като един краен почитател на сладичкото си мечтая за парченце от всяка вкусотия.
    Браво за идеите и търпението, необходими за направата на толкова вкусни десерти!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ако знаеш как ме зарадва посещението ти, Гери!
      Нямам търпение и аз да те посетя.
      Вълнуваща неделя и хубава нова седмица!

      Изтриване
  5. Вили,то не са торти ,ами чудо.И прекрасни идеи ни даваш-ти си истински майстор!
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е, Живе, чак пък майстор!
      Хубава неделя и до скоро!
      Прегръдката...наживо!

      Изтриване
  6. Ехе, чудесна си , Вили!Все интересни и вкусни предложения!Изчетох всичко 2 пъти, не съм ползвала този трик с найлона и балончетата !Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Сонче!Подръчните материали понякога са доста ефектни.Опитай!
      Спокойна и уютна неделя!

      Изтриване
  7. Е, тази декорация ме грабна! Супер са тортите и красиви и вкусни! А според мен всички бонбонки са на фокус:):):)Прегръдки от мен, Вили!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате, виж как великодушно прощавате фотографските ми гафове!
      А найлончетата можеш да залепиш даже на бисквитки.Много сладурско става.Само гледай да има релеф, че понякога балончетата са между два гладки листа.
      Прегръдки и от мен , мила!

      Изтриване
  8. Вили, чудесни торти и бонбони!
    Интересна хитринка да се ползва опъковъчен найлон за направата на украса :)
    Цветето от бял шоколад направо ме грабна! Прекрасно е!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тили, опитай с листенцата да видиш колко лесно и приятно е.Най-хубаво става с листа от рози, защото са назъбени, твърди и много лесно се отлепят.
      Сърдечна прегръдка и от мен!

      Изтриване
  9. Олеее… какви торти, какви идеи Вили!
    Отмятам си публикацията ти че скоро може да ми потрябва:)
    С прегръдка и усмивка:) хубав ден от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Събирай найлончета , Гоголинка и съм убедена , че ще измислиш оригинално приложение.
      Хубав ден и за теб, слънчево момиче!

      Изтриване
  10. Вили, много красота, много сладости, много нещо! Рецептата за медената торта много ми допадна, декорацията с найлон ми е новост и направо ме изуми. Много красива и сладка публикация! Черпя се с бонбон и ти пожелавам хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  11. Да ти е сладко,Elti!
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  12. Ох, коя от коя по-хубави и вкусни! Грабвам си и бонбонче и ти пожелавам топла и уютна неделна вечер, Вили!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Ети!
      Хубава нова седмица!

      Изтриване
  13. При тези бонбони, хич не ме интересува фокуса, а само това, че са страшно примамливи. Както и тортетата;) Где таз наслада сега? Чудесни са, Вили, а за времето за приготвяне, вярвам ти;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мъхче , ще взема да ти изпратя някой ден бонбонки,а ти ще ми върнеш красиви снимки и празната кутийка, че си ми е нужна.
      Спокойна нова седмица ти желая, но не чак скучна!

      Изтриване
  14. Страхотни бонбони -- много ме грабнаха и супер се е получила декорацията с найлон! :) И медовикът отдавна искам да пробвам <3 Чудесно местенце си имаш, Вили!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Ирка!
      Има безброй варианти на медена торта,все примамливи.Пробвай.
      Успешна нова седмица!

      Изтриване
  15. Без думи! :) Шедьовър от нета!

    ОтговорИзтриване
  16. Абе да ти кажа право аз много добре ги фокусирах бонбонките,поне до толкова,че да ми намигнат изкушаващо,Вили!Страхотни торти,а това с топчестата украса е твой патент и много ефектен завършек на всяка торта!Факта,че правиш тортите по-бързо,отколкото пазаруваш ми образува комплекси,само аз ли толкова им се туткам :(( ?!
    Сърдечна прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роска,не е мой патент найлончето, но ....абе ще издиря аз къде съм го мярнала.И не се комплексирай де,тортите не са като козунак да им затопляш кухнята и им пазиш тишина...особено надробените.

      Изтриване
    2. И да ти е спорна и вълнуваща седмицата,мила!!!

      Изтриване
  17. Вили, непременно ще я пробвам! Не съм правила досега, но обясненията и снимките са неустоими!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. След колибрите и декорираните ти сладки съм така респектирана, че очаквам прекрасности без край.
      Лека и приятна нова седмица, Траянка!

      Изтриване
  18. Тази идея да се използват листата от бенджамин като молд си я записвам - гениална е :) А, и чудесно си фокусирала бонбоните ;)

    ОтговорИзтриване
  19. Кали, друг избор нямах.....е, и трилистникът ми.
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване